fredag 30 november 2012

Workbook - 30/11

Det allra första utkastet, ala post-it.

  Med butiken på plats och karaktärerna i rullning är det verkligen dags, som jag sagt tidigare att göra det där bildmanuset.

  Jag har väldigt lite erfarenhet av att skapa bildmanus, då jag fördjupar mig mestadels med grafisk form. Dock har jag arbetat med film under det första året på utbildningen och det är ett område som, i vilket fall till viss del, intresserar mig.

Bildmanuset skapas, med små fula skisser.

  Som tur är kan min gruppkamrat detta område riktigt väl och snart var verkstaden i fullgång och rutor fylldes med klyddiga skisser. Ett bildmanus är inte bara en bra referens, det är ett bra och måttfullt steg närmare att skapa filmen i praktiken.

  Lite nyfiken blir jag över tanken på hur samspelet med just inspelningsplatsens möjligheter och begränsningar formar bildmanuset? Vidare fråga är ju vilka möjligheter som finns inom Stop Motion, då inom dessa ramar där man bygger allt själv? 

Intressant nog revideras story:n ytterligare vilket är positivt.

  Stress börjar påverka mig en smula negativt. Med vänner hemifrån annalkandes, ingen (vad jag kan hitta) feedback på arbetsplanen samt andra faktorer lyckas jag radera alla filer som jag har på skrivbordet.

  Recovery-program är en förbannad pest och jag har inte orken att hålla på med det just nu. Man kanske skulle försöka varva ner lite?  

  Ingenting jätte-allvarligt kom egentligen bort. Det egentligen värsta var den enda Illustrator-filen för min logotyp. Jag lyckades dock lösa detta genom att rota bland mina gamla filer på min externa hårddisk och kunde därigenom hitta just det typsnittet på datorn.

  Som jag alltid sagt: om man kan någonting utan och innan, samt är helt självständig i sitt arbete så kan man börja om när som helst. Detta kan ingen ta ifrån en, därför är det värt att gå den långa vägen.

Den slutgiltiga versionen.

En del scener kom bort & det är nog väl det, med tanke på tidspressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar