söndag 11 november 2012

Workbook - 11/11

HDR-foto är fortfarande något som driver mig.
  
  Inför kommande block har jag funderat på vad det egentligen är som jag vill få ut av fördjupande inom Motion graphics. Steg för steg tror jag att börjar förstå vad det är jag söker: mera möjligheter och självständighet inom ämnet.

  Motion graphics står sig som ett ämne jag verkligen inspireras av men inte har den största kunskapsbasen inom. Vilket är en aning ironiskt med tanke på hur många uppgifter vi haft i ämnet.

I am a forest av  är precis så fantastisk stop-motion som jag önskar att jag kunde göra. Mitt kunskapsmål får nog bli: efter avslutat block skall jag självständigt kunna göra
 kortare stop-motionfilmer.

I still have a dream ... och det är att det vore trevligt att kunna göra alla dom sidorna jag ritat...

  På en annan front så har jag ett kliande behov av att beställa en så kallad Raspberry Pi, en minidator stark nog att agerar HTPC eller kanske till och med som server?

Stor som ett kredit-kort, med prestanda på 700 mhz & 512 mb ram, är de inte ascoolt?

  Designern i mig vill snickra en liten vit trälåda med logotypen sprayad på ovansidan.
Det är spännande hur många flera möjligheter jag ser i sådana här saker nu än vad jag gjorde för två år sen. Linux på den här lille rackarn -sen jävlar..! 

 ---

  Klockan 22:57 slog det slint: jag vill ha en. Längtar efter att experimentera med den och se vad man kan lära sig och få ut det mesta av den!

  Beställde den så fort jag kunde, brorsan lär älska den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar