tisdag 20 november 2012

Workbook - 20/11

Marknadsföring kan göras på många sätt, men vad vill dom säga och vem är avsändaren?

  En redigt lång och prövade dag, på många sätt. Jag väcks av kursansvarige Peter Gigers samtal där han undrar vad det var jag ville honom dagen innan.

  Efter ett tag kommer det fram att det inte finns några pengar till vårt projekt och om det skulle vara om det var vad han kallade ett "bra projekt". Visserligen nämner jag att vi behöver pengar till lite lera, men det är ändå ett blankt nej.

  Väl i skolan ger vi inte upp, utan tar vi upp saken i lärarrummet. Marcus Herbertsson säger att de inte kan beställa till individuella studenter utan att det som köpes in måste nyttjas av alla. Peter undrar även på plats vilka summor det handlar om och är förvånad när det bara är några hundralappar som är i fråga.

Flera saker känns mycket tråkiga här: varför antar man att vi inte kan beställa något som andra kan ha nytta av? Varför förutsätts det att vi ska lägga ner tusentals kronor på lera? Hur "bra" ska detta projekt vara, vi går väl ändå i trean nu?  

Sveriges enda genom tiderna Stop Motion-långfilm, riktigt svår att få tag på.

  Marcus inte bara hjälper oss beställa, han kontaktar Staffan Erlandsson på Röda Roboten för råd om vilken sorts lera och ståltråd vi bör använda. Efter handledningen gjorde vi en kort tripp bort till Panduro Hobby och inhandlade denna tråd, för övrigt var av aluminium.

Handledningen gick för övrigt bra, det verkar som om vi bägge är väldigt nära att bli godkända på våra arbetsplaner. Några små ändringar här och vara, inte i närheten av radikala omställningar som vi fick utföra i tidigare block.   


En bok om den regelrätta tekniken i arbetet, vad jag förstår.

  Desmond och träskpatraskfällan hade anlänt till biblioteket tillsammans med två av de tre böcker som vi hade beställt. Bägge förefaller mycket intressanta men ställer krav på att vi faktiskt låter det praktiska vara och engagerar oss i det teoretiska.

Ray Harryhausen är nog en av de mest berömda personer jag hört om inom branschen.

Tips & råd från Careercenters föreläsning...

  En lång dag blev längre, på eget bevåg. Jag bestämde mig för att gå på CareerCenter BTH:s förelsäning om att skriva ett bättre cv och personligt brev. Matigt så det förslog men ytterst givande.

  Som de själva sa så var vårt kampus över lag väldigt duktiga på själva layouten av alla komponenter, det är själva innehållet som vi behöver bli bättre på.

  Jag bara måste läsa igenom alla papper som jag fått, vilket påminner mig om att jag skulle besöka BBI för råd om mitt projekt?

Jag tror att den här pappersbunten kan bli dyrbar, kanske till och med en avgörande faktor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar