torsdag 15 november 2012

Workbook - 15/11

Ray Harryhausen, redan 1933 gjorde han mirakel med Stop Motion med King Kong.

  Det första utkastet av arbetsplanen lämnades in på förmiddagen, som planerat.
Ironiskt hur det lär stå i kurshandboken att vi ska vänta på att bli godkända innan vi börjar arbeta...

  Jag har min egen personliga regelbok och en av de främsta regler som skrivits i den är att jag inte slösar min tid av någon anledning.

Tug-of-war, med min frågeställning. Fungerar riktigt bra..!

  Efter det att arbetsplanen var inlämnad för granskning spenderade jag delar av eftermiddagen till att nyttja mina frågeställning till två av mina tidigare inlärda kreativa tekniker.

  Tug-of-war, tekniken för att se positiva och negativa krafter, gav tydliga resultat. Vi har en mycket stor utmaning framför oss och om pressen inför behovet av en klar produktion och trycket från vår gemensamma prestigeångest drar ner oss har vi förlorat.

 Lösning: vi måste se helheten, processen samt värdet av kunskapen att kunna styra upp sådana här projekt.

Cherry split, med samma förutsättningar. Gav mera en överblick, men det skadar inte att pröva.

  Den andra tekniken gav inte lika mycket, men jag satte ändå upp den på väggen bland de andra. Jag har en teori i att låta rummet växa, i form av arbete och alla former av inspiration, för att bli lite en metafor för att ge oss en tydlig bild av vår process.

Upp på väggen med allt, för att se helheten.

Det finns vissa resurser i Läroverkstaden ändå.

  Ett besök i läroverkstaden visade att det finns lera att ta av till produktioner. Silvio sa till oss att vi skulle prata med honom om ämnet, samt att han hade erfarenhet av tidigare studenters arbete inom stop motion.

  Lite tidigt kanske, men värt att lägga på minnet.

Sabrina visar sina kunskaper inom planering, precis den struktur jag uppskattar.

  Vi skapade en en generell plan för vår arbetsgång. Om vi går fel fram inom denna produktion kan vi verkligen ställa till det. Jag har sett nog med arbeten där arbetskamrater blivit osams, arbetat emot varandra utan att veta det och framför allt skapat material som inte behövts eller nyttjas.

 Jag nämnde min första regel, va? 

Delmål är guld värt, men tiden är knapp...

Bara några av de få idéer vi genererat på en eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar