söndag 25 november 2012

Workbook - 25/11

Etableringsbilden kan ha & ge oanade möjligheter.
 
  Smått rastlöst kan jag inte låta bli att skissa ner lite idéer för scenen som vi ska börja arbeta med nästa vecka. kan det vara en idé att låta etablerings-bilden ha logotypen med, som en representation för inte bara filmen utan Herr Kanins butik -som hela filmen utspelar sig i?

  Vidare kan det vara en tanke att låta platsen introduceras först, inte bara för etableringen utan för att ge plats för vårt hanterverk.

Om ljuset ska se naturligt ut kommer vi få mjuka upp det rejält.

  Sidoljus vore verkligen spännande att få in i de kommande scenerna, för att inte tala om att få in en smått mjuk och naturlig ton på ljuskällorna.

  Inget av detta är spikat och jag ska pitcha idéerna till min gruppkamrat. Underlig nog är jag inte alls orolig för att jag slösat min tid, om idéerna inte går igenom som de är kommer vi nog använda material Som mig själv är hon inte en person som måste ha sin vilja igenom och sätta sin prägel på precis allt.

  Detta är ingen dragkamp. Det är ett samspel, för en gång skull.

Tanken på en logotyp för Herr Kanins butik har funnits, men det här är första gången jag skissat något.

Lite av en lek mellan en kanin & en frukt, lite för nära en barn-affär, men en bra början.

  Jag bollade med tanken att logotypen för filmen även används av Herr Kanin själv och på så sätt ska alla hans, samt handlare av hans dylika sorts, element följa med (i vilket fall till viss del). Att han gjort den helt själv slog mig ett tag, eftersom han litar mest på sig själv och det blir billigast så.

  Sen kombinerade jag de två komponenter som genomsyrar vår produktion: kaniner och frukt. Däremellan skapades Banan-kaninen, sen symbol för hela hans butik och vår film.

  Måhända är jag inte riktigt där än, men kul har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar