måndag 19 november 2012

Workbook - 19/11

De första idéerna går igenom ett stålbad och gås igenom, lapp för lapp...

  Dagen började oerhört segt med skallen fylld med tankar kring hur stor uppgiften ifråga ändå är. Det klarnade dock bit för bit när vi satte oss ner och började sålla bland de nu över 50 stycken lapparna med lösa idéer kring projektet.

  Sabrina säger att hon aldrig fått tid till att jobba på detta sätt och jag instämmer. Framför allt så har jag aldrig upplevt att responsen på mitt arbete prisat planeringen. Jag är även van vid att min de i min omgivning väljer att bara köra på utan någon större planering.

Doodlande ger alltid något, jag brukar inte rita så mycket faktiskt.

  Det är riktigt spännande, vi har på sätt och vis skapat vår egen ThinkerToys-teknik. Vi bryter ner alla idéer i små beståndsdelar, det vill säga post-its, sen sätter vi ihop dem till nya, starkare kombinationer.

  En liten idé kombineras med en större och skapar på så sätt något som skulle kunna kallas för koncept. Det här arbetet går smidigare än de flesta andra grupparbeten jag varit med om hittills.

Ett antal karaktärer skapades i samband med synopsis:en.

  Det stämmer verkligen hur de cirka tio första idéerna är rätt så alldagliga och torra, i kronologisk ordning började det hända saker därefter. Där de första lapparna endast beskrev enstaka ord så var det utförliga små noteringar på de som kom därefter.

Det går ändå framåt, måste jag säga.

Första synopsis för Stop Motion-filmen.

  En kort synopsis är redan skriven, så vi håller i vilket fall vårt egna schema. Redan nu har vi börjat titta på material till golv, kläder med mera som kan nyttjas. 

  Vi har försökt nå Peter Giger för uppgifter kring vilken budget som det kan tänkas finnas undan-lagt för sådana här projekt. Jag vet att det tidigare varit studenter som lagt ut pengar som skolan sedan betalat ut så helt omöjligt kan de inte vara.
   Tyvärr har vi inte kunnat få tag i Peter och ingen annan lärare kan ge oss ett svar, men förhoppnings blir det ändring på detta inom en snar framtid.

Första utkast på listan över saker vi behöver för att skapa scener & karaktärer.

  Handledning imorgon, jag är ganska nyfiken på om de har för syfte att ta mitt önskemål på allvar om att endast ha en person närvarande vid handledning? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar