måndag 1 oktober 2012

Workbook - 28/09 (försenad)


  Steg för steg i layoutprocessen, som jag lärt mig av de så kallade nattcheferna på Sydöstran.

















  Nyttjandet av två separata faktarutor gav mig väldigt många verktyg i denna layout och jag hade ett väldigt bra flöde i mitt arbete. Överlag en trevlig uppgift och inte så många frågetecken.

  Artikelmaterial hämtas av alla tidningar i Sverige från TT-spectra.

Gammal mall för C-delen av Sydöstran: Lördagsbilagan. Mer exakt är det resmålssidorna.

Mallen hämtad från Newspilot, på tidningens server.

Allt gammalt material bortrensat, förutom de jag kopierar för min layout.




















  Ett upplägg jag verkligen inte trodde jag skulle klara. Nattchefen Marie sa dock att jag "Var så varm i kläderna" att det inte var något problem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar