måndag 22 oktober 2012

Workbook - 22/10

Kustvakten var här, som ett rymdskepp i natten.

Varje försök räknas, inte att kunna leverera perfekta verk direkt.


Spännande men hjälper detta mig?


  Otroligt svårt att fokusera och läsa böcker idag. Varje bok är intressant, som Webbdesignbokens lektioner om att sätt tryck och betona rätt del.
Mitt konstanta behov av relevans och syfte gäckar mig. Detta skapar låsningar i arbetet är troligen inte gynnsamt, jag måste ta mig ur denna sinnesstämning. 

Idag är var det dagen D för att testa en konkret metod för att skapa idéer och döda hjärnspöken.

Enkelt, du har max 60 min på dig att generera 35 idéer.

Vansinnigt? Nej, men förbaskat lugnande.



  F*ck Logics mästerverk, Siimon Reynolds metod för att sätta fart på hjärnan. Nycken är att se ett problem eller en uppgift, i mitt fall valde jag motion graphics, från totalt 35 olika synvinklar.

Inte illa alls, det var verkligen en upplyftande känsla att göra denna uppgift, även om jag inte trodde att jag skulle hitta på alla.

Underligt nog var jag klar på cirka halva tiden. Pessimisten hade trott att han gjort något fel, så jag tänker strunta i att anta något sånt.


1 kommentar:

  1. Sjyssta bilder! Kan du koppla någon metod som du har testat eller läst och koppla det till dina bilder? Vore kul att höra.

    "F*ck Logics mästerverk, Siimon Reynolds metod för att sätta fart på hjärnan. Nycken är att se ett problem eller en uppgift, i mitt fall valde jag motion graphics, från totalt 35 olika synvinklar." - Varför valde du att testa metoden med motion graphics?

    Keep up the good work.

    SvaraRadera