onsdag 10 oktober 2012

Workbook - 10/10


  Började idag läsa Per Robert Öhlins "Fuck Logic 2". Skolböcker och likanade läromedel är precis lika trög-smälta som jag alltid upplevt dem.

  Dock gör denna bok själ för sitt namn och sin rekommendation från Pirjo, redan efter de cirka 20 sidor jag läst har Herr Öhlin mitt öra.

  Han talar om kreativitet och om hur man syns i det generella brus som skapats av allas behov av att vara normala, trygga och kloka.

Ett särskilt citat som fångade mitt öga och mitt minne av en förläsare som sade att jag var en person som var i behov av struktur och kontroll över min tillvaro var följande:

"Att ha fullständig kontroll innebär nämligen att man till viss del för sig själv bakom ljuset & stelnar i sin uppfattning"
- Per Robert Öhlin



  Vad jag ska göra med denna bok eller om jag är inne på rätt spår kan jag och vill jag inte fatta något som helst beslut om i nuläget.

  Vad den dock fick mig att göra var att ta en titt ut genom fönstret, springa till förrådet och hämta ett stativ och ge HDR-foto (high dynamic range-foto) ett försök till.

  Möjligheten sedd & tagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar