söndag 13 januari 2013

Workbook - 13/1 - Framsteg!

Att jobba med php är något som är mig väldigt främmande...

  På sista tiden har väldigt många saker som jag tidigare aldrig kommit till skott med utvecklats till verkliga produktioner. I det förra blocket så lyckades jag och Sabrina gå från idé till skiss och slutligen till produktion.  I vanliga fall så känns det som om jag stannar i planering eller mockup-steget men det nuvarande projektet bevisar att det är möjligt att komma längre.

Firebug och Google Chromes egna verktyg för att kontrollera kod direkt på hemsidan är verkligen toppen.

  Hemsidan har nu inslag av php, vilket jag aldrig arbetat med tidigare. Dock kan jag efter förklaringar och tålamod nu både uppdatera och lägga in mera innehåll på rätt plats. Lite tänker jag att designers kanske inte måste kunna skapa dylika områden, men man ska ha hum om vad det är och hur man kan nyttja det.

  Det är lustigt när man frivilligt arbetar både lördagar och söndagar -samt ser fram emot att få fortsätta. Måhända så är jag på rätt spår nu? 


Nu kan jag lägga in egna, nya inlägg med php. Som sagt främmande men rätt så häftigt.


Youtube, inlänkat direkt på min hemsida.

När bildvisaren lades in så började sidan bli rejält avancerad (i vilket fall för mig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar