tisdag 13 november 2012

Workbook - 13/11

Att staka upp det med post-its ger mig en helbild...

  Det var det där med en arbetsplan, en plan om mitt arbete. Jag började dagen med att staka upp vad jag faktiskt kommit fram till.  Att i det stora hela så vill jag se vad som grafisk designer kan bidra med till stop motion-projekt.

  Självklart är jag inte helt okunnig inom området motion graphics och jag är verkligen inte låst inom ramarna för de kunskaper som en den generella bilden av en grafiker ska ha. Det jag vill komma fram till är hur jag kan gifta de bägge och få ut maximalt av applicerade av de kunskaper som jag redan besitter medan jag fördjupar och breddar mig inom ämnet.

Frågeställningen, lapp för lapp.

 Det jag dock är relativt okunnig inom är just stop motion, som tur är kan min arbetskamrat väldigt mycket inom ämnet och för henne är detta en fördjupning, vad jag förstått.

  Många gånger under dylika projekt har jag märkt att arbetsbördan kan bli ojämn och ett av mina kunskapsmål är att kunna självständigt arbeta med stop motion. Som svar på denna risk har vi för planer att arbeta sida vid sida med projektet efter det att vi filmat, så lärandet blir i det närmaste maximerat.


Möjliga kandidater för research inom ämnet stop-motion.

  Många bra källor till inspiration och benchmarks har under dagen dykt upp. Framför allt verkar Sveriges kanske sak-kunnigaste sitta i Trollhättan under namnet Dockhuset. Vi har för tillfället vissa svårigheter med att få tag i deras största film, som är Sveriges första stop motion-långfilm Desmond och träskpatraskfällan.

Nu på snudd till att skrivas ner i digital form, känns rätt så stabilt.

  Arbetsplanen borde var redo att skickas in imorgon, jag har tyvärr inte kunnat spika någon bra litteratur i ämnet, jag hade för syfte att beställa böcker men denna vecka har tyvärr Kent semester.

Ingen skada skedd, jag får besöka stadsbiblioteket i veckan och jag är relativt säkert på att de kan hjälpa mig. 

Inspiration, benchmarks & barndomsminnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar