tisdag 25 september 2012

Workbook - 24/09





Nu får jag jobba från scratch, med ett uppslag -känns riktigt bra!

---













Att göra ett upplägg känns inte fullt så skrämmande längre, även om dessa artiklar bara skulle läggas in på vardera sida.

Den västra sidan, om djur, gav mig till början lite huvudvärk med bildvalet. Ingen verkade passa till hundra procent och gav inte rättvisa till innehållet i texten.

Marias ord om vikten av att läsa texten cirkulerar i mitt sinne.

Betydligt mera flow hade jag på konsumentsidan, en sida om att välja rätt i frukthandeln.
Direkt kändes det som om jag hade en vision för hur sidan skulle se ut.

Väldigt kul att få chansen att applicera bilder lite mera estetiskt och med fria händer.
Direkt skissade jag ner mina tankar och layouten landade relativt likt.

Feedback är som alltid otroligt viktigt och det som är bra kan bli bättre. En extra bild gör plötsligt sidan bättre och ett byte av en annan gör den riktigt intressan!

Ännu så känner jag en viss knut i magen när jag får uppgifter -hoppas detta går över...

Min telefon strular, inte bra. Nu får jag ingen förhandsvisning när jag fotograferar.
 - Testa att återställa till fabriksinställningar, säger Samsung. Känns väl sådär?

Ovan på det har Evernote börjat tjata om att jag uppnått min uppladdingskvot och bör gå premium. Ska det vara så kan jag fota och använda kabel för att överföra bilderna -nej juste kamerans preview är ur balans... Dagens i-landsproblem.

---

























Har fått jobb tills på torsdag, passar mig bra med tanke på att jag spenderar morgondagen i skolan och studerar teori.

Ännu ett uppslag, detta är verkligen bra träning om något. Har aldrig haft såhär mycket material öppet i indesign på en gång..! Nu har jag mera jobb att göra än någonsin också på en betydligt högre nivå. Bara att bita ihop och enjoy the ride.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar