onsdag 24 oktober 2012

Workbook - 24/10

Den här boken fucking ÄGER...!

  Den mytomspunna och omtalade Thinkertoys är äntligen här! Den lever upp till precis alla förväntningar och betydligt mera därtill. 

  Redan i förorden är jag såld, man hinner inte ens läsa igenom prologen innan man sitter med en övning och pillar. Vidare bekräftar den mina åsikter om hur motivations vikt i ett arbete samt värdet av att tro på sig själv. 

  Michael Michalkos lista på vad jag kommer lära mig av denna bok:

  • Att generera idéer av ren vilja
  • Hitta nya sätt att tjäna pengar
  • Skapa nya affärsmöjligheter
  • Att manipulera & modifiera idéer tills du kommer på den mest innovativa & kraftfulla idéen.
  • Skapa nya produkter, tjänster & processer
  • Förbättre gamla produkter, tjänster & processer
  • Utveckla lösningar till komplexa affärsproblem
  • Återuppliva marknadsområden
  • Att se problem som möjligheter (!!!)
  • Att bli mer produktiv (!!!)
  • Att vara "idé-personen" i din organisation
  • Att veta var man ska leta för "genombrottsidéen"
  • Att bli ovärderlig för din organisation

    Sign me up! Efter cirka 25 sidor har mer än tre övningar gjorts, jag tror verkligen den här boken är vad jag letat efter.

Tack Sanny!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar