torsdag 11 oktober 2012

Workbook - 11/10


  I samspel med mitt läsande känner jag för att testa ett nytt arbetssätt. Kort och gott att inte oroa mig så mycket utan försöka åka med färden och se vart det bär.

  Det sagt, jag har inte alls för syfte att ligga på latsidan, utan tänker följa denna bok till punkt och pricka. Dock är det nog en god idé att fokusera på en enda bok i taget, med tanke på min lästakt.


  Sabrina Vättö tipsade mig om några artiklar om "flow", att ha ett arbete i sitt flöde, dessa ska kollas upp.

Herr Öhlin fortsätter att yttra visdoms-ord (och en hel del annat):

"Den som inte är beredd att ta risker kan inte avancera framåt."

"Kreativitet, kärlek & risker är i grund och botten olika ord för samma sak."


Vidare hävdar han att om en produkt är inblandad i den kreativa processen är det en bra idé att lära sig produkten utan och innan -utan gränser.
Öhlin berättar om hur man knäckte Heinz:s slogan: "Heinz, the slowest ketchup in the world" genom att någon i frustration slängde en flaska ketchup i väggen.

Intressant nog ser jag paralleller till hur Steve Jobs arbetade och hur han föredrog att håll i och uppleva produkten i sin hand över att studera Powerpoints.

1 kommentar:

  1. Kan du utveckla vad du menar med "ha ett arbete i sitt flöde"? - Låter intressant.

    SvaraRadera