måndag 8 oktober 2012

Workbook - 08/10


  Man borde verkligen teckna och skapa mera. Jag minns case-kursen där vi fick måla äpplen i flera rutor för att se hur man utvecklades genom att skapa och helt enkelt gör något.

En ny arbetsplan ska skrivas... på vad? Jag vet ju inte vad jag vill, ska och bör göra. 


  Den gamla trofasta (samt fula) tankekartan gör sitt jobb. Efter 2 år här med nästintill konstanta produktionskurser och liknande moment känns det en aning bakvänt att fokusera på alla dessa teoretiska punkter.

Det var under en annan grupps redovisning av det första blocket som läraren Jonas Sveglands ord slog mig, att vi ska göra saker utifrån behov och med koll på vår omvärld.

"Ni ska säkra alla chanser och inte förlita er på tur."
 -Jonas Svegland.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Så, om vi skulle ta detta en gång till. Jag vill skapa massor, men någonting står i min väg.
Motivationen, arbetssättet och framför allt: tilltron till mig själv.

Ingen tutorial i Illustrator kan ordna detta, jag måste forska i kreativitet & motivation.


  Börjar redan se möjligheter, om jag kan tukta det som hindrar min kreativitet så tvivlar jag inte en sekund på att det ger mig större chanser i arbetslivet och att jag generellt mår bättre.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar