måndag 16 september 2013

Räddisan som återkom

Mörkrädd?

Under denna höstdag kände jag ett behov av att skapa eller i vilket fall att lära mig något nytt. 
På en höft kunde jag sträcka mig till att utvecklas inom någon kunskap, om någon direkt dramatisk förändring inte fanns till handa.

De lektioner för hur man lär sig javascript (codecademy.com) kändes idag som man gått in på ett antal årskurser över mig, i helt fel lokal. Kort sagt: jag begrep inte mycket denna dag och det var dags att fördjupa mina kunskaper, snarare än att bredda mig även mera.  


Med glimten i ögat!

"Räddisan som blev rädd", det är dags för din återkomst. Minns jag hur man ritade i photoshop, tänkte jag. 

Sen kom jag ihåg: jag har aldrig riktigt vetat hur man gör. Det är därför det är så spännande. 
Efter bara några minuter var man i trans, klockan slog fem och det blev mycket bättre än jag hade förväntat mig. En riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar