tisdag 17 september 2013

Nu för något annorlunda...

Läsbarhet: riktigt hög.

Med traderande som bestående hobby och syssla i min familj så händer det att man får besök av främlingar som önskar hämta sina auktionsvinster. Att vi bor ute i skärgården brukar inte bekomma de flesta, i vilket fall inte dom som önskar spara lite pengar, det som är rejält irriterande är att det förefaller ganska svårt att hitta hela vägen fram. 

Som svar på förbi-körandes besökare skapade bror min en utförlig vägbeskrivning, vilket gjorde att de flesta faktiskt hitta in på vår lilla väg. Nästa problem var att finna vårt hus, så här steg jag rakt in och skapade en skylt som kan ställas ut vid behov.

Enkelt, när man väl börjat!

Nu har jag och bror tröttnat på att bära ut denna skylt, så lagom kul att bära in den igen när folk bestämmer sig i sista sekunden att de inte kan/vill komma. Brodern undrade om jag kunde texta vårt hus siffror: varför inte köra på en schablon?

Har man gått grafisk form så har man. Efter en kort tids diskussion om fonter fann vi en passande (även till vardags) font att spraya på vår friggebod. In i Indesign och layouta,
printa och skär ut. Betydligt enklare än jag trodde det var, stay tuned.

Lite knivigare, bara att köra på frihand och satsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar