söndag 23 september 2012

Workbook - 21/09



Pitchade annexets tillstånd samt Karlshamns nya studentförenings uppkomst.

Matilda på Sydöstran var som vanligt tillmötesgående och inte alls som jag minns mina samtal med chefsredaktörerna på Nacka Värmdö Posten hemma i byn.

Vem kan glömma den enorma suck jag bemöttes med när jag vid 17-års ålder ringde upp chefsred på nämnde tidning och nervöst pitchade min story till bilden jag försökte och sedemera naivt undrade om jag kunde få en extra hundralapp?

Nej, här är arrogans i det närmaste obefintligt... kanske börjar jag förstå de generella fördomar som finns mot oss Stockholmare...?

---




























Arbetar med lördagssidans vänsterspalt, jag kommer till väldigt korta i detta arbete.
Antingen missar jag något eller så finns det inte så särskilt mycket mera man kan göra...

Pagina - sidornummer på sidorna.

Layoutar Twitter:ret - väldigt straight forward, navigation på tidningsnätverks-programmet Newpilot går betydligt bättre nu också.

Inhemskt så det förslår, kan tyckas, men jag vill ändå tro att alla nya kunskaper inom dessa program kan komma till användning.

Upplever stora tidsrymder då jag bara sitter nu, vilket jag nog ska se som något positivt i relation till mina kunskaper.

---

Layout av den sista sidan i 22/9- numret ... Hade ett avsevärt flow när jag gjorde denna sida. Lennart hade helt rätt i att man börjat se möjligheter i arbetet och upplägget efter ett tag. Det var plötsligt helt uppenbart att textstaplarnas bredd måste var desamma som bildernas... för att inte skapa total ojämnvikt.

---

Desto segare var det med senare sidan, här strulade det med markeringar och texten räckte inte till, vad jag än gjorde. Efter lite för mycket kämpande kommer Lennart och hävdar att det inte alls ser fel ut... tänker jag för mycket igen?

Inte världens mest inspirerande sida men mycket nyttig.
Som det mesta jag gör här.

---


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar