lördag 15 september 2012

Workbook - 11/09




Jobbet som pressfotograf förefaller vara hektiskt, mycket arbete med en gång på plats med så gott som ingen tid till förberedelser eller vad artikeln ska handla om.

Kraven verkar vara därefter dock, vilket jag tycker känns väldigt betryggande.

Gör detta inte saken mera spännande? Intressant nog har jag erfarenhet av bägge fält, både redigerar och fotograf. Om än inte alls i deras division.



Idag gör jag Kultur-sidorna, ett uppslag. Lennart har en ritning för det generella upplägget men jag får fri händer för bilderna.

Lennart: "Bekymra dig inte för att det tar tid, 
det är bra så att du lär dig i din egen takt."

Intresset för en artikelidé, som jag hade, verkade genuint stort, bara detta måste skilja sig starkt ifrån Större tidningar.

Vidare förvaltas inte webben på samma sätt som de större tidningarna  

Fotojobb 20:00 - ett antal obelysta ekar i konstnärssynpunkt, skapat för att välkomna besökare till Karlskrona.

Idéer till Intervjufrågor ang syfte:
-Hur skiljer ni er från (tex DN)?
-Hur skiljer sig era arbetsmetoder?
- Öppensinnigheten (för praktikanter, idéer med mera)?
- Er webapproach?
-Arbetsfördelningen?
-Bemmaningsfrågan? Är folk överarbetade?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar