lördag 15 september 2012

Workbook - 04/09 2012

WB-120904

-- Tisdag 4/9 --

Den första riktiga dagen på projektet.Definierade så gott det gick det första blockets syfte, 
mål och läroplan.

Det slog mig att praktiken som kommer blir mitt första riktiga tillfälle på en seriös arbetsplats inom den här branschen, detta ska bli mitt syfte. Att ta reda på om jag platsar och uppskattar jobbet på en dagstidning.

Projektrum fortsätter att vara svårt attuppnå, vem ska ha dessa rum om inte 3:orna?

Besökte Kent biblotikarie, förefaller för min del som denna akademiska utbildning faktiskt blev ganska så akademisk ändå -inte illa alls.

Pratade Sabrina om vårt stop-motion-projekt i sista blocket, verkar mycket lovande. Om det är något som jag brinner för förutom grafisk form så är det motion graphics.

Skrev även färdigt instagningsprovet till webbyrån Milou, den övergripande åsikten förefaller vara att det är relativt hårt av dem att ge mig ett prov för en praktikplats... Dock börjar den hemska känslan av vilsenhet och press att avta. Går det så går det.

Viktigast av allt: jag har hittat det område som jag vill fokusera på inom web (ett av dem i vilket fall): interaktionsdesign. När vi gjorde 10-veckorsprojektet var det i mina tankar nästintill hela tiden utan att jag grubblade en sekund. Tankar som loggans funktion, hur sidan skulle komma att bemötas med mera.

Övriga anekdåter:

Vill Milou inte ha mig så studerar jag det själv -punkt.

Lenny lovade att visa mig hur epok-gruppen gjorde sina snygga och stilistiska transitions inom redovisning. Äntligen ett riktigt alternativ till Prezis karusell och det skamfilade powerpoint.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar