lördag 15 september 2012

Workbook - 12/09


Då har det blivit hög tid att klämma ur Milou ett rakt svar.
Nu efter exakt en vecka har jag inte hört ett enda ord eller ljud från dem.

Man kan ändå tycka att jag kan förtjäna någon form av respons efter att ha lagt flera gånger mera tid på deras prov -till en praktikplats ska minnas.
Börjar allvarligt under om jag verkligen vill vara där..?

På den nuvarande fronten är det betydligt bättre, alla är lugna, trevliga, erfarna och tror på mig i vad jag än gör. Det känns mer än bra.

Har ryckt in som fotograf två dgar i rad nu, så det är definitivt dags att ta med min egna kamera. Är det praktik inom pressfoto nu också?
Inte för att jag klagar!

Newspilot, vilka använder mjukvaran och är det något som de mindre tidningarna har gemensamt med de nationella?

Mjukvaror och hårdvara rent generellt, vad har de gemensamt? (Mac Os X & Apple känns givet, troligen även Indesign.)

Folk som gör många saker på en gång,
exempelvis författar, fotograferar och layoutar hela sidan, är detta vanligt på större tidningar eller finns det budget och experter i överflöd?

-15:10
Retriver är en ren katastrof, har suttit i över 20 minuter och har ännu inte hittat hemsidan alls. Vems idé var det att göra sidan otillgänglig via google?



Hjälper till med en friläggning, knivigt i början med håret. Försöker nyttja kanal-friläggning men misslyckas med att få det att fungera. Errinjar mig om Johan Nihléns råd om att nyttja olika lite mera oreguljära brushes. Lyckas till slut och Linda på redaktionen blir nöjd.

-19:28 

Att ta med sig kameran var ett klokt beslut, ikväll ska jag och en reporter iväg och fotografera på en bar, under en match.

---




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar