onsdag 28 augusti 2013

Nya friska (fria) tag!

Ska jag använda det så får det gärna vara gratis!

Jobbsökandet går verkligen framåt, man har inte hunnit ifrån den första arbetsintervjun förrän det ringer och en annan arbetsgivare vill boka ett möte. Knappast rätt tillfälle för att bli övermodig, men det är verkligen roligt att få svar från "den andra sidan".

Jag börjar känna mig bekant med ett antal webbsäkra typsnitt och det är troligen dags att testa lite nya verktyg. Bror och jag fick ju grepp om hur man bäddar in typsnitt i css-dokument, vilket öppnar en helt ny dörr för oss grafisk formgivare. 

Vilka typsnitt ska man i så fall använda? Först och främst ska de vara fria för både kommersiellt och privat bruk -aldrig att jag går i fällan (igen) att förälska mig i ett typsnitt och sen inte få bruk det utan att slanta upp.

Jag skapade den webbsäkra kartan för lite mer än ett år sedan, nu är det dags för det första utkastet av "den kommersiellt fira kartan". Typsnitt kan vara lite av en röra och jag föredrar struktur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar