onsdag 1 juli 2009

Stilla så stilla

Rastlöshet skjuter mig i ryggen. Sen jag gick ut gymnasiet har jag av någon ogrunderlig anledning önskat hoppa på någon slags "tåg". Företag eller utbildning, rikta mig åt något håll och jag skjuter av.

Tiden går, inget jobb fås och skolorna är ointresserade. Personligen blir jag inte den mest effektiva människan under dessa förhållanden.
Under alldeles för lång tid var jag arbetslös, något jag grämer mig för nu. Som min bror säger: "Du vill, men tiden vill inte och det är synd".

Dramatiskt, va? Det är det inte, mögel är vad det är.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Du sliter och deppar på fel håll.
    Skaffa dig ett skitjobb på halvtid och praktisera gratis hos nån fotograf under tiden.
    Du kommer få börja nerifrån upp...
    Med att jobba från botten så menar jag verkligen från botten. allt från tidningsutdelare till SL kontrollant. :P

    ge inte upp..
    PS. SMX drinks håller på att rekryterar folk just nu..

    SvaraRadera
  3. Stäääääfan4 juli 2009 kl. 00:40

    det är laamt.. men men man vill mycket men ändå så går det inte :o

    SvaraRadera
  4. SMX skjuter han i foten också, annars bra idé:

    "Full driving license essential must be over 21 years."

    Hela läget är så bakvänt. Omvärlden vill i lågkonjans tecken inte ha anställda utan vingar och är man född utan sådana kammar man hem noll.

    SvaraRadera