torsdag 10 januari 2013

Workbook - 9/1 - Framsteg & Motivation!

Peppen börjar komma igång!

  Hemside-skapandet börjar känns riktigt motiverande nu. Tidigare dagars ångest, över de luckor som jag har inom mina kunskaper i ämnet, har bit för bit börjat bytas ut mot värmande tilltro till att det kommer lösa sig.

  Mycket tack vare min brors hjälp, webbutvecklare som han är. En vidare intressant punkt är hans mindre förvåning över att jag engagerar mig i denna del av processen.

  Jag uppskattar inte att vara beroende av andra och jag vill göra saker så rätt jag bara kan.

Bildgalleri: steg 1.

Måttande och avstånd är viktigt inom webb.

Spalter, så lätt att applicera. (Om du inte har Internet Explorer).

  Att det skulle vara så lätt att göra spalt-indelningar inom webb trodde jag inte, det vill säga så länge som man undviker webbrowsern Internet explorer.

  Ett annat råd som min bror var att helt enkelt få upp någonting alls och sluta tänka på detaljer, designval och koncept in i det sista. Så just nu försöker jag komma så långt som jag bara kan så jag (förhoppningsvis) kan fortsätta självständigt i min ensamhet i Blekinge.


Lite luft till höger, kanske?

Ett citat texten, med eller utan en länk, känns rätt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar