torsdag 10 januari 2013

Workbook - 10/1 - Kategori-sidor.

¨
 Jag spar bitar av den tidigare sidan och fortsätt vidare framåt.

  Jag börjar känna ett väldigt driv inför även den kodmässiga delen av webbutveckling. Många saker är otydliga och jag behöver ställa en hel del frågor men det är (mestadels) väldigt stimulerande.

  Lustigt nog är denna webb-process en aning abstrakt, jag har designat och konceptat hemsidan men jobbar med en webbutvecklare vid sidan. Bror min hjälper mig med tips och vägledning om hur sidan skall framställas i praktiken, men det är fortfarande jag som skriver all kod.

  Så sammanfattningsvis går detta emot Dreamscapes synopsis inom ämnet där den grafiker som är inblandad mer eller mindre "lämnar in" sitt arbete för kodning. Tänk framkalla film på ett filmlabb.

  Personligen föredrar jag den nuvarande processen eller alternativt att framställa sidan vid sidan av en utvecklare.

I Css-dokumentet ger jag de olika elementen färgade bakgrunds-lådor för att se hur koden artar sig.

Med hjälp av "Float-left" och "float-right", ger mig möjlighet att ha bilder och text sida vid sida.

Mitt sommarstuderande inom ämnet betalar av sig.

Jag har aldrig kommit så här långt i mitt hemside-konceptande tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar