söndag 27 januari 2013

27/1 - Hårdisk-haveriet löst - ikonerna testas

Sådan här vill jag ha, var får man den?

  Hårddisk-haveriet förefaller löst, man får vara glad att den fungerar alls. En läshastighet på cirka 50kb/s är knappast något att vara stolt över men det är bättre än en totalt paj disk.

  Bror skickar ner min gamla 3.5"-disk. Större, extern ström och metall-chassi. Lär ta plågsamt lång tid att föra över mina 250 gigabyte men det är mitt skolarbete värt.

Kontakt-ikoner känns både givet och en aning vagt...

  Rätt så kul ändå hur man nedvärderar sin egen utveckling. Jag sitter framför datorn och irriterar mig för att exakt den önskade funktionen inte vill lyda min minsta vink, när det plötsligt slår mig. För en rätt så kort tid sedan kunde jag inte ens göra hälften av det jag nu gör utan att veta det.

  Svårast just nu är inte utförandet eller kodandet utan vilket val som helt enkelt är bäst, med tanke på målgruppen? Sanna tyckte att jag skulle ha mitt mobil-nummer skrivet i något av sidans hörn, tanken har slagit mig men jag önskar se en lite alternativ lösning. 

  Just nu känns skype-ikonens upplägg som det allra bästa. Både nummer och skype, så om kunden kommer på att de behöver kontakta mig för ett video-samtal behöver de bara referera till sidan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar