tisdag 4 december 2012

Workbook - 4/12

Pärlor till ögon, ännu ett av min arbetskamrats ljusa stunder.

  Det är ganska otroligt vad man kan när man vill och lägger manken till. Sabrina tog med sig pärlor hemifrån för ögon till figurerna. Dessa passade mycket väl, några lager vit färg så var vi på väg.

  För ögats iris arbetade jag med svart färg som ges olika former. Praktikanten hade i regel de största, med stora runda prickar. Rebelldottern kan inte dela detta attribut utan krävde mycket små punkter för att kompensera för det faktum att hennes ögonglober faktiskt är i samma storlek som de mycket större karaktärerna.


...Som jag applicerar lite färg på...

En aning skrämmande, inte sant?

Avstånden mellan ögonen gör mycket, till och med i detta steg.

Väggarna höjs en aning, för kamera-optikens skull.

Sån här precision har jag inte behövt utöva sen jag målade tennsoldater.

Rosa keps & Vit klänning: inte riktigt där än.

  Bortsett från den obligatoriska handledningen, som jag inte direkt har något att tillägga alls för att vara ärlig, så var den andra delen av dagen dedicerad till att skapa kläder till våra modeller.

  Jag är i det närmaste usel på att nyttja nål och tråd, men som tur är jobbar jag med någon som är i det närmaste en trollkarl i ämnet. Tack vare Sabrina så ser Herr Kanins outfit i det närmaste identiskt lik den skiss som jag skapade.

  Plötsligt känns detta mer än möjligt, men kan man klandra mig med en sån här start på veckan? 

Svart klänning kanske?

Den där blicken kan stirra hål i en vägg..!

Någonting måste vi göra rätt, för bygget gick hem hos besökarna.

Bandana & svart tight klänning, betydligt bättre.

Rejäla ögonlock som visar hans bedårande karaktär.

Liten men tuff.

En aning mer komplexare var Herr Kanins outfit.

Mock-up, i de tidigaste stegen.

Sabrinas kunskaper inom nål & tråd kommer mycket väl till pass.

"R" för rebell.

...Eller så kör vi lite abstraktare stuk.

Vi lade även till ett rör, som Herr Kanin verkligen borde se över.

Logotypen, i sitt sista utkast.

Finskjortan på! Sjukt skillad är tjejen..!

Jag passade på att snuska ner hans förkläde med kaffesump från &Vin.

Nu börjar det verkligen hända saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar