torsdag 12 maj 2016

Man tager vad man haver.

Påminner mig om en musikvideo från förr...


Ett tillägg till min webbläsare levererar inspirerande citat från varierande källor. "Gör vad du kan, med det du har, där du är." (Riktigt risigt översatt av mig). Någonstans känner jag att dessa ord slår lite mot citatet "Man tager vad man haver."

Det sagt, de adderar ett stänk av realism och medvetande till varje individs utgångspunkt, samtidigt som orden ändå fyller mig med stolthet.


Nog för att jag ofta har fått min tillvaro uppriven eller blivit uppmanad om att finna något bättre än det tilltagande jag engagerat mig i men någonstans är man bara en människa med två händer. I sin helhet hjälper det inte att vara hård mot sig själv bara för att man inte kan nå upp till omvärldens förväntningar och synsätt.

TL;DR - Flera saker går bra, men inte direkt något man kan visa upp för dem som artar sig efter normen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar