torsdag 15 oktober 2009

Höstljus

När jag var liten tyckte jag alltid bäst om sommaren, varmt, ljust och mycket fritid för de flesta av ens närmaste. Samt naturligtvis att jag fyller år under sommarhalvåret.

Men för att bo i Sverige krävs nog att man lär sig uppskatta något med alla årstider som bjuds, inte särskilt lätt kanske, i ett land där solljuset ibland förefaller ha tagit ledigt.
Av någon anledning har jag missat hösten när det gäller bilder. Den har flugit mig spårlöst förbi, tills den nått sitt slutgiltiga "fulstadium" och då tycker jag det är försent. Man blir deprimerad, man känner att man missat något.

Det är när himlen är dödsgrå och solen bortflugen jag längtar efter nästa steg. Snabbt framåt, ge mig ett vitt lyser över nejden.
I jobbsökandet har jag fått ett antal besökare på min site från oväntat håll.
Det slog mig med total häpnad när matchmakern, eller vad begreppet för en person som ska hjälpa få ett jobb är (nej, inte jobbcoach.), sa att han hade besökt min site och var imponerad.

Bonus, kallar jag det, något jag sällan tackar nej till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar