onsdag 5 augusti 2009

Hittat en jag gillar

Jag börjar snart en kurs, studiekomplettering, inför en utbildning jag ska söka till. Tänk att jag hittade en utbildning som verkligen intresserar mig.

Tänk om jag gjort det innan jag gick ut gymnasiet?
Minns att jag letade efter utbildningar men visste själv inte riktigt vad jag ville göra eller bli. Jag ville prata med någon om saken, diskutera saken med en person som finns där för ungdomarna för just framtida studier.
Tråkigt nog hade inte mitt gymnasium någon syo-konsulent, "man måste inte ha det" och på det klarade dom sig undan.

Dom sade dock att man kunde komma till dom med frågor men varför skulle jag göra det? Jag hyste sällan särskilt mycket förtroende för dom som erbjöd sig och inte heller hade dom tid.

Men nu ska det bli andra bullar, har siktet ställt och mål i sinnet. Det skulle väl va fan om man inte lyckades nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar