onsdag 10 juli 2013

Tillbaka till codecademy

Knivigt och lite påfrestande, men det var HTML och Css också.

Bra kan bli bättre och för att lyckas måste man kunna lära. Det anser i vilket fall jag är en bra filosofi. När jag inte har något bättre för mig surfar jag på codecademy och nöter lite tutorials. Än så länge är det lite av grekiska men samma sak upplevde jag faktiskt med Html och css, som faktiskt inte känns riktigt så främmande längre.

Jag påbörjade min resa inom webbdesign med att jag visade min bror en hemsida som jag "ville ha" (precis som ett barn). Svaret på hur denna hemsida, som inte agerade som en typisk hemsida utan mera som avancerad flash, fungerade var jQuary. För att kunna flyga måste man kunna gå, varvid jag blev rekommenderad att först och främst lära mig html och jobba mig uppåt.

Sagt och gjort så började jag skissa på en hemsida som jag integrerade i mitt skolarbete som en uppgift (fick man egentligen inte, fy på mig).

Det vore riktigt dumt att sluta nu, när jag kommit såhär långt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar