måndag 18 februari 2013

18/2 - Adobe i "Surfplattan" och den akademiska utbildningen gör skäl för sitt namn.

Skissande är svinkul, ju fler man gör desto bättre blir det.


  Kandidatarbetet blir längre och mera utförligt -vilket är riktigt lovande. Dock har tre år på en mycket praktiskt lagd skola satt sina spår och att sitta stilla och läsa böcker gör mig nervös.

  Egentligen vore det fel att skylla på skolan, jag har nog aldrig riktigt tyckt om skolmiljö och den akademiska delen av utbildningar. Detta är ord som jag till viss del kan få äta upp med tanke på dess ironi men jag har i vilket fall bestämt mig för en sak: nu vill jag jobba och ut i verkligheten.

  Den nya dator känns som hemma, bortsett från en del tweakande i Windows 8 (nästan samma saker som jag klyddade med i 7:an) så rullar det på.

  Ps: Adobe är i datorn nu, jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar