onsdag 13 maj 2009

Det man borde gjort

De flesta äldre människor jag träffar talar ofta om det dom aldrig gjorde och borde gjort. Jag kände den känslan för ett par dagar sedan.
En släkting hade gått bort, en äldre människa jag aldrig lärde känna, någon jag borde lärt känna.
Om man ser saken från den andra sidan kan man ställa sig frågan, varför jag skulle lära känna dem? Personligen tror jag ändå att det är viktigt att lära känna sina rötter, att man har kontakt med släkten. Att man har någon inom sina familjekretsar, vänner är minst lika viktiga men om möjligt ska familjen finnas där.
Men denna gång var det bara för sent. Jag försökte göra mitt för att dessa människor inte ska bli glömda, men det hade varit trevligt att tala om det för dem.

1 kommentar:

  1. Hej Jocke!! Anna här, din gamla fotolärarinna. Vilka schysta bilder du plåtat. Gillar verkligen interiörbilderna. Hur är det annars?? // Anna

    SvaraRadera