onsdag 15 april 2009

Den andra skogen

Tror nog att jag har en bekant som blivigt arbetslös i nästan alla bekantskapskretsar nu. Lågkonjunkturen börjar nästan bli på modet, den nämns i radioreklam, är med i reklambanners på stan, den är kort sagt svår att missa.
Enda sen jag var liten har jag haft svårt att engagera mig i dylika problem, jag har nästan alltid föredragit att ha huvudet någon annanstans.
Nog för att jag har skärpt mig (till viss del) med verklighetsuppfattningen och allmänbildningen men jag känner ändå en viss dragning till det simpla, eller snarare det mera annorlunda och spännande. Mer spännande än lågkonjunktur.
Att skapa en egen värld med foto är magiskt. Att ingen kan med lätthet peka ut platsen eller vad jag vill förmedla. Det är min plats, den andra skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar